SharpShooter Followers

Sunday, December 06, 2015

Demi Sarawak - Nurul Izzah ditahan

DEMI SARAWAK

Saya hadir di Sarawak selaku solidariti bersama pimpinan tempatan Keadilan menjelang pilihanraya negeri Sarawak.
 
Saya hadir di Sarawak selaku solidariti dengan bakal calon-calon tempatan KEADILAN menjelang PRN Sarawak.

Saya hadir di Sarawak meneruskan agenda menabur bakti menerusi projek mini Parti Keadilan Rakyat #Changemakers #DemiSarawak menyalur lampu jalan, elektrik dan jua air bersih secara kecil-kecilan di kawasan pedalaman Sarawak.

Malangnya hari ini , saya dihalang masuk ke Sarawak menerusi notis penolakan masuk di bawah Seksyen 65 (1) (a) Akta Imigresen 1959/63

Jelas, Akta Imigressen 1959/1963 jelas hanya menyekat penghijrahan beramai-ramai orang Semenanjung ke Sarawak dan Sabah dan bukan kepada ahli parlimen yang diberi hak untuk menjalankan tugas kepada rakyat.

Seksyen 67 Akta Imigresen juga tidak boleh menyekat sesiapa untuk memasuki sabah dan sarawak untuk tujuan aktiviti politik.

Tindakan ini walau di bawah bidang kuasa negeri bertentangan dengan hak sah saya berpolitik selaku anggota dewan rakyat

Tindakan ini merupakan salah guna kuasa pihak berkuasa negeri yang seharusnya menumpukan agenda keselamatan warga Sarawak daripada anasir pengganas, penjenayah dari luar dan dari dalam negeri – bukannya ahli parlimen, wakil sah badan perundangan dalam aktiviti politik dan berpersatuan yang sah!

InshaaAllah saya akan kembali ke bumi bertuah Sarawak dan menumpukan segala usaha terhadap merancakkan lagi kebajikan anak-anak Sarawak menerusi pimpinan YB Baru Bian serta wakil wakil dewan undangan negeri serta pimpinan lainnya.

Buat teman-teman semua – semarakkan bumi Sarawak dengan laungan keadilan! Khusus bila masa Sarawak digunapakai untuk meneruskan hayat Barisan Nasional yang tercalar buruk akibat Perdana Menteri dan akaun peribadinya!

NURUL IZZAH ANWAR
AHLI PARLIMEN LEMBAH PANTAI
NAIB PRESIDEN DAN PENGARAH PILIHANRAYA