SharpShooter Followers

Friday, January 29, 2010

Dato' Zahrain...peluh pun masih berbau UMNO...

Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mansor Othman berkata Parti Keadilan Rakyat (PKR) kesal dengan kenyataan Anggota Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang mengkritik Ketua Menteri Lim Guan Eng sebagai diktator.

"Kami sedih dan kesal bahawa kenyataan seumpama iu datang dari Zahrain kerana ia bukan cara yang betul untuk menegur pemimpin sendiri dalam Pakatan Rakyat, lebih-lebih lagi Lim merupakan pemimpin senior," kata Mansor yang menggantikan Zahrain sebagai Pengerusi PKR Pulau Pinang tahun lalu.

Beliau mengulas kenyataan Zahrain hari ini yang menyifatkan Lim yang juga Setiausaha Agung DAP sebagai seorang diktator, cauvanis dan berfikiran komunis.

Lim pula enggan mengulas perkara tersebut.

"Oleh kerana saya adalah pihak yang terlibat, saya enggan mengulasnya hari ini sebaliknya saya benarkan Mansor membuat respons," katanya. berita lanjut di sini.

Ramai kenalan serta sahabat perjuangan yang jauh menelefon saya bertanyakan tentang isu Dato' Zahrain.

Siapa Dato' Zahrain yang sebenarnya?...Kenapa tiba-tiba dia marah sangat? Siapa yang mengetuai kumpulan yang mahukan Dato Zahrain diganti dengan Mansor Othman? Apakah mungkin beliau akan keluar parti? Semua itu saya ada jawapannya, tetapi tidak sesuai diterbitkan di sini atau mungkin belum sampai masanya untuk saya dedahkan.

Anwar sebenarnya tidak ada pilihan, melainkan rombakan drastik wajib dilakukan segera.

Kadang-kadang saya rasa menyampah dengan sesetengah YB-YB PKR yang tidak sedar diri bila menang. Ingatlah mukan mudah hendak menang. Kenapa tergamak sia-siakan harapan rakyat.

Ada yang sesetengah tu...tak sebut YB pun marah...tak panggil Dato' pun marah...banner tak letak gambarnya pun marah..poster letak gambar kecil pun marah...kalau pi rumah kenduri...tak hidang makanan pun marah...semua nak layanan VIP...Di Pahang ada sekoq di P.Pinang ada sekoq..."macam musibat" kata orang Penang.


Ingatlah..* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *


Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/