SharpShooter Followers

Thursday, December 24, 2009

Isu Kg Tok Panjang....YB Ong Chin Wen turun padang

YB Ong Chin Wen turun padang untuk selesaikan masalah Kg Tok Panjang yang hampir menimbulkan pergaduhan kerana isu parit. Isu ini pernah saya siarkan di sini.

Kemudian saya aturkan segera program gotong royong untuk atasi masalah ini bersama MPSP dengan Penduduk Kg Tok Panjang. Beritanya di sini.

Semasa YB Ong Chin Wen turun padang untuk meninjau sendiri masalah tersebut, ada penduduk yang telah membuat laporan polis tentang masalah parit ini kerana rumah mereka telah dinaiki air akibat saluran keluar air dari rumah mereka telah ditutup oleh tuan tanah.



Polis hadir dengan membawa senjata, sebagai langkah awal mengelak pergaduhan.
Akhirnya setelah rundingan, tuan tanah bersetuju untuk memberi tempoh satu hari lagi untuk kerja membuat longkang disegerakan esok. Saya bagi jaminan kepada tuan tanah, jika esok saya tidak turun dan kerja tidak berjalan, tuan tanah boleh terus menutup parit tersebut.

Keesokkan paginya, saya pergi ke Kg Tok Panjang seperti yang dijanjikan. Alhamdulillah...Allah permudahkan segala urusan... Kerja membuat longkang baru telah dijalankan...


Saya memberi sumbangan dari YB Ong Chin Wen kepada Penduduk Kg Tok Panjang.

Sebahagian longkang baru telah siap dibuat.

Empat hari kemudian saya turun lagi ke Kg Tok Panjang untuk sampaikan sedikit lagi sumbangan YB Ong Chin Wen untuk longkang baru di Kg Tok Panjang...
Mudah-mudahan masalah di Kg Tok Panjang tidak lagi berpanjangan....

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *

Kalau Takut Dipukul Badai...
Usah Berumah Di Tepi Pantai...

Amizudin Ahmat

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/